Heenreis per trein van Rotterdam naar Nantes

18 augustus 2014 - Beaulencourt, Frankrijk

Om 10 uur 's morgens regende het nog, maar om 10.10 uur werd het droog en ben ik op de fiets vertrokken naar Rdam-centraal. Helaas begon het bij de Erasmusbrug te regenen en hard te waaien, dus gelijk al het regenpak aan.
Trein Rdam-Antwerpen was geen probleem, ruimte genoeg op het tussenbalcon en tassen bleven aan de fiets.
Van Antwerpen naar Lille was het veel krapper, dus bij iedere stop even de fiets opzij houden zodat men in kon stappen. Ook hier tassen op de fiets.
In de TGV naar Nantes moesten wel de tassen van de fiets en de fiets met het voorwiel hangend aan een haak, zie foto. Ik zit naast een Chinese die studeert in Frankrijk.
Inmiddels zit ik vlak bij Parijs en de zon schijnt.
In de trein een guiche gegeten. Precies op tijd om 21:49 in Nantes aangekomen en nu luxe slapen in http://www.hotelastorianantes.com.

1. Jolanda:
    19 augustus 2014
    Wat er ervaringen allemaal fijn dat de reis goed is gegaan. Veel plezier op je eerste fietsdag.
  2. Jan Slechte:
    19 augustus 2014
    ha Herman, wast een geluk dat je (relatief) maat zo weinig regen gehad hebt !! goede reis verder en....tot ziens, Jan
  3. Joep:
    19 augustus 2014
    Goeie reis verder, en ik hoop dat het bij jou droog en zonnig is? Wij vertrekken zo direct op de fiets naar Renesse, met een zéér kleine kans dat wij dat droog zullen halen.
    Hartelijke groeten van Joep
  4. JanDriessen.:
    19 augustus 2014
    Veel plezier Herman, mooi dat het goed gaat in de TGV. Voor mij ook leerzaam :-)